Zonnnn

16 oktober 2018 - Cairns City, Australië

Op mijn verjaardag zijn we dus in de avond heerlijk uit eten geweest en was het nog erg gezellig in het kroegje daar, leukleuk! De volgende dag werden we weer wakker door de harde regen en gingen we maar op internet zoeken wat we nog konden doen in de regen. De opties waren erg beperkt.

Voor de grap ging ik even kijken waar het wel zonnig was in Australië en een halfuur later hadden we ineens vliegtickets naar Cairns geboekt voor die dag. Na een lekker ontbijtje hebben we onze camper opgeruimd en tassen ingepakt.

Het was een uurtje rijden naar Brisbane, waar we ook onze camper moesten inleveren. Het is wel een paar dagen eerder dan gepland, maar dat mag de pret niet drukken. Na 2800 km, 13 nachten, 13 ontbijtjes en 8 avondmaaltijden hebben we afscheid genomen van de camper. Het was een topding! Maar wat verlangde ik naar een echt bed ipv een dun matrasje op een houten plank.

De vlucht naar Cairns duurde ongeveer 2 uur en 20 minuten en daarna gingen we naar ons hotel! Jaaa een hotel!niet echt luxe hoor, maar we hadden een echt bed en een eigen badkamer!

De vokgende dag lekker bikini aan en naar de Esplanade gegaan. Daar is een groot zwembad waar je gewoon naar toekunt zonder entree te betalen. We hebben daar even heerlijk gezwommen en gelegen, top! In de avond zijn we gaan eten bij een restaurant met sushi train. Die sushi train was erg letterlijk,want er reed dus een speelgoedtrein op een spoor rond met op de wagonnetjes bordjes met sushi. Heerlijk gegeten, daarna nog een drankje gedaan op de Esplanade.

Vanmorgen moesten we er vroeg uit, want we gingen met de boot naar Fitzroy Island. Een klein, maar prachtig eilandje dat zo'n 3 kwartier varen was. Je kan daar snorkelen en dat heb ik ook gedaan. Eindelijk kon ik mijn snorkelset gebruiken en mijn onderwatercamera. Ik heb zelfs een grote schildpad gezien, ineens zwom hij heel vlak langs me, hij was heel relaxed.

Daarna heb ik nog een snorkelsafari gedaan. Daarbij gingen we met een klein bootje naar de andere kant van het eiland (naar Shark Bay) en daar ging ik een tourtje snorkelen. De begeleider vertelde heel veel over de vissen en het koraal dat er te zien was, erg leuk en mooi!

Vanavond gaan we weer even ergens wat eten en dan niet te laat naar bed. Wannnntttt, morgenochtend om 6.15 uur worden we opgehaald omdaf ik ga skydiven! Ik ga dus uit een vliegtuig springen vanaf 15000 feet hoogte!! Heeeeel spannend.

Liefs Nathalie

1. George & Sandra:
    16 oktober 2018
    Hartstikke leuk, je vermaakt je zo te horen ,heel veel plezier morgen 😍
  2. Olga:
    16 oktober 2018
    Prachtig daar zeg!! En die schildpad wat mooi Ben benieuwd wat je van het skydiven vind😀 Spannend!!
    Maar foto's zullen volgen neem ik aan.
    Veel plezier!!
  3. Linda:
    16 oktober 2018
    Superleuk weer om te lezen, wat fijn dat jullie zo genieten.
  4. Paul Wijnker:
    16 oktober 2018
    Wat een mooie tropische foto's. Goed dat jullie daarheen zijn gegaan. Ben erg benieuwd naar het verhaal en foto's van het skydiven. Veel plezier in de lucht.
  5. Marita Janssen-van Der Keur:
    16 oktober 2018
    Prachtige foto’s zo bijzonder dat je een schildpad spot. Ben benieuwd naar morgen als je gaat skydiven. Zet hem op morgen en probeer maar mooie foto’s te maken dikke kus
  6. Erick:
    17 oktober 2018
    hoi Nathalie als ik de verhalen lees en de foto's bekijk kunnen wij niet wachten .je boekje voor het duiken zit inmiddels in de koffer ,hoop dat we elkaar treffen met mooi weer in Cairns