Regennn

13 oktober 2018 - Gold Coast, Australië

Op de camping in Seeland waren wel wat meer beestjes dan wat ik eerder heb ervaren op campings. Er vlogen 's avonds veel bijzondere insecten rond en er waren heel veel vogels actief. Dat van die insecten was natuurlijk niet ideaal, maar dat werd de volgende dag goed gemaakt tijdens onze weg naar Byron Bay. We gingen vroeg op pad en om de hoek van de camping waren veel kangeroes nog wakker! Erg leuk om te zien hoe de groepen kangeroes in het weiland staan zoals bij ons de koeien staan.

Het was prachtig weer, dus eenmaal aangekomen in Byron Bay gingen we meteen op het strand liggen. Ook even lekker gezwommen in de zee! Heel fijn! Byron Bay is een heel gezellig surfersdorpje, ziet er erg leuk uit ook. Het was erg warm die dag. We hadden voor het eerst de airco echt nodig.

Die avond zou het flink gaan regenen en onweren en dat deed het ook. Zo heftig dat we de camping niet meer af zijn geweest. De volgende dag regende het weer dus zijn we op pad gegaan met de camper. We wilden naar de Minyon Falls, maar helaas was de weg ernaartoe afgesloten. Toen hebben we lekker in het dorpje gegeten en gewandeld. In de avond zijn we weer naar het dorpje gegaan en hebben we een drankje gedaan in een barretje daar. Er hangt een hele fijne en gezelige sfeer daar.

De volgende dag zijn we naar The Gold Coast gereden. Dat is een uurtje verder, maar de tijd ging een uurtje terug. Het tijdsverschil met Nederland is nu 'nog maar' 8 uur. Eerst naar de camping en daarna op pad. Het weer is nog steeds regwnachtig dus helaas geen strand. Naja wel even op het strand gelopen, maar meer ook niet. We gingen naar Surfers Paradise waar we naar het Skypoint observation deck gingen. Heel gaaf om te zien! Daar even lekker wat gedronken en daarna naar een shopping center. Een heel groot en mooi shopping center. In de avond rustig aan gedaan.

Vandaag is het 13 oktober,mijn verjaardag! Best gek om dan aan de andere kant van de wereld te zijn. Toen ik vanmorgen even naar het toilet was (dat is op campings altijd een hele onderneming) had Alysha snel slingers opgehangen in de camper en had ze een kaart voor me. Daardoor voel ik me wel echt jarig! Lieve berichtjes van thuis werken er ook zeker aan mee.

Vandaag moest ik echt mijn waterproof mascara opdoen, niet alleen vanwege de emoties door mn verjaardag, maar vooral door de regen. Wat een regen! Het plan is om vandaag even naar een national park te gaan. Als het blijft regenen gaan we vanmiddag weer naar het mooie winkelcentrum. Vanavond gaan we naar een markt hiet in de buurt. Het schijnt heel gezellig te zijn ook met eten en drinken. Even proosten op het 25 jaar worden!

Helaas zijn de weersvoorspellingen voor de komende week ook niet zo goed. Veel bewolking en regen. Dus niet op het strand liggen denk ik. We willen morgen naar een ander notional park: Springbrook. Daar kun je een wandeling maken in tropische wouden, ben benieuwd! Regenjas aan in ieder geval.

We willen maandag naar Movieworld en dan in de avond richting Brisbane. De tijd vliegt, want donderdag moet de camper alweer ingeleverd worden!

De regen gooit wel veel van onze plannen in de war helaas. Ik wilde nog graag gaan skydiven en duiken en Alysha wilde paragliden. Dit zijn wel echt dingen die alleen kunnen met een beegje goed weer. Daarom hebben we nu allemaal plannen waarbij we echt op pad zijn en uitjes hebben. Uiteindelijk is dat ook erg leuk natuurlijk, dan zie je toch weer andere dingen.

Liefs Nathalie

1. Paul Wijnker:
    13 oktober 2018
    Nathalie gefeliciteerd met je verjaardag! Kan me idd voorstellen dat dat vreemd voelt aan de andete kant van de wereld. Jammer van de regen maar neem dan maar een extra borrel op je verjaardag!!
  2. Erick:
    13 oktober 2018
    Nathalie gefeliciteerd hiep hiep hoera , echt jammer van het weer maar bedenk na regen komt zonneschijn .En je hebt nog even dus gaat zeker goed komen .
    Wij spreken elkaar snel ( kan niet wachten )
  3. Linda:
    13 oktober 2018
    Leuk om te lezen weer hoor, het weer heb je helaas niet in de hand. Maar jullie zitten wel lekker in Australië😇 Geniet en ga lekker samen je verjaardag vieren, geniet ervan. Liefs ❤
  4. Erick:
    13 oktober 2018
    hoi Nathalie wij kunnen niet wachten, als ik jouw verhalen lees .Wij hebben ook een reislogger aangemaakt geïnspireerd door jouw verhalen tot snel