Roadtrip 3.0

20 januari 2019 - Brisbane, Australië

Alweer een tijdje geleden dat ikiets geplaatst heb, sorry daarvoor. Met kerst was ik dus in Airlie Beach. Overdag was er niet veel te doen en was alles dicht. In de avond was er een spontaan feestje buiten in het hostel. Omdat alle kroegen verplicht dicht zijn op 1e kerstdag, ging alles om 00.00 uur open. Na een gezellige avond uit was 2e kerstdag rustig. Lekker naar de Lagoon gegaan en wat drankjes gedaan.

Met oud en nieuw was het één groot feest in de straat. Overal was het gezellig en het was een mooi begin vn het nieuwe jaar. Bij deze wil ik uiteraard ook iedereen een gelukkig en gezond nieuwjaar wensen!

Na oud en nieuw was ik echt wel een beetje klaar met Airlie Beach. Het liefst had ik een camper gehuurd, maar dat was erg prijzig. Toen besloten om een autootje te huren en onderweg te slapen in hostels. Op 2 januari zijn we vertrokken. Eerst langs watervallen gegaan en toen naar de eerste stop: Clairview. Daar is dus precies niks haha, niet eens een supermarkt. Maar er was een kleine camping met een bungalow en dat was genoeg voor een nachtje. De volgende dag was de bestemming Yeppoon. Yeppoon is een klein stadje die steeds populairder wordt. Het heegt nu ook een Lagoon en het eerste surfmeer in Australie. Dan is er een apparaat dat golven maakt in het meer, waardoor je daar kunt surfen, hoe gaaf!

Na Yeppoon was Town of 1770 aan de beurt. Het is de enige stad in de wereld met een getal als naam. Het heet zo, omdat dat ze plek was waar James Cook Australië heeft voor de Westerse wereld. Het is bizar om te zien wat er allemaal in heel Australie is gebouwd sinds die dag. Het is eigenlijk nog maar zo kort geleden.

De volgende dag moest ik vroeg op, want ik ging met de ferry naar Fraser Island. Hier had ik een tour geboekt van 2 dagen inclusief overnachting op het eiland. Wat een gaaf eiland is dat. Je kan daar alleen met een 4wd rijden, omdat bijna het hele eiland bestaat uit zand. Bij mijn tour hadden we een 4wd bus. Het was super gaaf om daarmee over het eiland te gaan. Je werd alle kanten op geslingerd, maar dat maakte het juist leuk!

We zijn op het eiland de hele tijd met dezelfde groep gebleven, dus dat was erg gezellig. In de avond wat drankjes gedaan samen en de volgende dag weer op pad.

We zijn naar verschillende plekken geweest. Naar 2 verschillende vers water meren, wandelingen gemaakt in oerwoudachtige gebieden, gezwommen in de Champagne pools (zwembad van de zee), gezwommen in een beek, zandduinen beklommen, schipwrak bekeken. Het eiland staat bekend om de dingo's, dat zijn gevaarlijke wilde honden. Daar heb ik er 2 van op het strand gezien. Het was een fantastisch eiland, ik ben heel blij dat ik daar geweest ben. Zie foto's uiteraard!

De volgende dag reden we naar Noosa. Daar zijn we helaas niet lang gebleven. Het was er zo druk, alle hostels zaten vol en op straat liepen overal mensen. Je kunt daaraan wel merken dat het vakantietijd is in Australië.

De volgende en laatste bestemming van deze roadtrip was Brisbane. Ik ben al eerder in Brisbane geweest, dus niks nieuws. Wel fijn om hier weer te zijn hoor. Op dit moment ben ik weer op zoek naar werk.

Ik ben in totaal zo'n 10 dagen in Brisbane geweest. Het was weer top, maar het is mooi geweest. In die tien dagen ben ik wel meerdere keren naar Southbank geweest, ben naar een voetbalwedstrijd in het Suncorp stadium geweest en heb in 4 verschillende hostels geslapen. De rest van de tijd ben ik vooral op zoek geweest naar werk. Jeetje wat was dat lastig! Elke keer als ik iets interessants zag, waren er binnen 30 min bijna 30 reacties en was het al te laat. Het is op dit moment een heel groot probleem voor backpackers om hier werk te vinden.

Maaaaaar, vandaag is het dan eindelijk gelukt. Ik vlieg dinsdag naar Mildura om daar in de buurt druiven te gaan plukken. Nee, het is geen wereldbaan en Ja, het is er heeeeel warm, maar het is weer een ervaring haha! En ik kan weer centjes verdienen, ook altijd leuk.

Ik beloof bij deze dat ik minn volgende blog binnen nu en 2 weken zal plaatsen. Zal ik dan nog op de druivenboerderij werken of wordt dat 1 groot fiasco?! We zullen zien, ik ben zelf vooral erg benieuwd haha.