Fijne kerst

24 december 2018 - Airlie Beach, Australië

Jaaaaa terug in de bewoonde wereld! De laatste dagen op de boerderij gehad. In de laatste paar dagen ben ik veel op pad geweest met de quad en motor. De wegen waren te slecht (vanwege de regen) om met de auto te gaan.

We hebben de koeien die we elke dag eten gaven naar buiten gelaten. Dat houdt in dat ze elke ochtend vrijgelaten worden op een groot stuk land en elke avond weer naar binnen gestuurd worden. Ja dat gaat dus met de quad of motor en is nog best lastig! Je moet de koeien dan eerst vinden en dan de juiste kant op krijgen. Ze zijn behoorlijk bang voor de bikes, dus je moet ze ook niet de verkeerde kant opjagen. Verder waren de laatste dagen niet anders dan anders. Op donderdagochtend zijn we met zn 3en naar de andere boerderij gereden. Vanaf daar heeft de boer ons naar Bowen gebracht.

Ook weer typisch de boer natuurlijk, want hij had eerst gezegd dat hij ons naar Airlie Beach zou brengen. Gelukkig konden we nog de bus van 10.30 uur boeken en zijn we na een halfuurtje in Bowen naar Airlie Beach gegaan.

Eindelijk weer in de normale wereld, geen verplichtingen meer en gewoon niet zoveel doen haha. Een soort van kerstvakantie op vakantie. Ik hoor veel van jullie nu denken: "zeur niet zo, wij moeten hier elke dag werken."

In het hostel waar ik nu verblijf zitten veel Nederlanders. In mijn kamer zaten er al meteen 4 van de 6. Dus dat was wel meteen gezellig! Ik kwam er dus wel achter dat het mij nu al moeite kostte om hier vloeiend NL te praten. Als ik met thuis bel is het vertrouwd en gaat dat natuurlijk vanzelf. Maar ik ben zo gewend om hier alleen maar in het Engels te praten. Het is echt bizar hoe snel dat went.

De laatste dagen hier in Airlie Beach heb ik vooral heel weinig gedaan. Lekker ergens wat drinken (ik heb geleerd koffie te drinken!), een stukje lopen of even naar de Lagoon. Het is echt heerlijk. Het weer is trouwens niet heel best. Er is tot nu toe elke dag wel regen geweest. Maar het is nog steeds gemiddeld 32 graden, dus nog wel gewoon korte broek en tshirt gelukkig!

Oja, naast dit hostel zit de supermarkt dus ik ben zooo aan het genieten van al het verse eten. En ik hoef niet voor meer dag 1 maaltijd in te slaan nu. Het enige wat ik heeeeel graag zou willen is een broodje carpaccio, dat kennen ze hier dus niet..

Vandaag gaan de kerstdagen dan echt beginnen. Vanavond kerstavond, er zijn hier veel feesten dus ik denk dat ik naar een kerstfeest ergens ga. Het fijne is dat je hier met allemaal backpackers zit, dus iedereen zoekt elkaar op we maken het gezellig met zn allen!

Ookal vind ik het natuurlijk wel jammer dat ik niet even met familie kan zijn en kan gaan schaatsen ofzo.

Ik wil via deze weg iedereen die mijn blog leest hele fijne kerstdagen toewensen! Geniet van de sfeer, het eten, de cadeautjes maar vooral van elkaar!

"One of the most glorious messes in the world is the mess created in the living room on Christmas Day, don't clean it up to quickly"

Liefs Nathalie

1. Nikita:
    WE MISSEN JE!

Hele fijne kerstdagen! Geniet van de unieke omstandigheden, het mooie weer, de spontane gezelligheid en een voordeel; die glibberige panty met kans op 100.000 halen nog voordat je het feestje bereikt hebt hoef jij niet aan dit jaar!

Cheers mate! ;-)
  2. Paul Wijnker:
    24 december 2018
    Bij de kerstboom met een biertje! Beter kan het niet. Fijne Australische kerstdagen.
  3. C&C:
    Fijne kerstdagen!
  4. Rianne:
    24 december 2018
    Jij ook fijne dagen nath! Geniet ervan!
  5. Linda:
    24 december 2018
    We vinden het niet leuk om je te moeten missen met kerst lieve kanjer. Maar als we zien dat jij daar zo heerlijk aan het genieten bent, maakt dat ons blij😍 Dus haal alles er uit en geniet van deze bijzondere kerst in Australie. Hele fijne dagen lieverd❤️❤️
  6. Monica Abdulai:
    Lieve Nathalie.
    Hele fijne kerstdagen.
  7. Marita Janssen-van Der Keur:
    24 december 2018
    Hoi lieverd, vanuit dronten wensen wij jou een hele gezellige kerst en een gezond en fijn 2019 toe. Dikke kus van ons
  8. Ben:
    24 december 2018
    Hallo Nathalie, fijne feestdagen.
    Groetjes uit Hoorn.
  9. Rina top van lachterop:
    26 december 2018
    Fijne feestdagen en mooie verhalen in gedachten ben ik toch bij je maar geniet er van en wij missen jou .oma
  10. Nico:
    30 december 2018
    Hoi,
    Lee’s je blog net pas: alvast goeie jaarwisseling. Wij zitten Dan in foster in t zuiden bij Wilson’s promontory park. Neem aan dat je niet meer in die hoek komt?
    Groet Nico