Vliegen

18 oktober 2018 - Cairns, Australië

Vanmorgen dus heel vroeg opgestaan, omdat we om 6.15 uur al opgehaald werden. Het was 10 minuutjes rijden naar "the office" waar we ons gingen omkleden en klaarmaken. Alysha had daar ook besloten om te gaan skydiven, dus we gingen gezellig samen.

Mijn instructeur was erg gezellig maar ook duidelijk met instructies, dat was heel fijn! Toen was het nog zo'n 10 minuten rijden naar het vliegveld. We gingen in een klein propellorvliegtuigje de lucht in. Naar 15000 feet! Het gekke was dat ik dacht dat ik het heel eng zou vinden, maar dat viel wel mee. Ik vond het wel spannend, maar had er ook echt zin in!

Eenmaal op 15000 feet ging de deur open en vlogen de losse instructeurs en meteen uit. We waren met 5 mensen in totaal die een tandem sprong deden. Ik denk dat ik als 3e eruit ging.

Rustig naar de opening toe, zitten op de rand, hoofd naar achter en je lichaam als een banaan. Dat waren we instructies dus dat deed ik keurig. Na 3 seconden op de rand sprongen we uit het vliegtuig. Wauw, wat was dat gaaf! Een vrije val van ongeveer 1 minuut. Daarna ging de parachute (gelukkig) uit en dan schiet je weer een stuk omhoog. Eventjes was dat met de prachute ook geweldig, maar toen Spready (de instructeur) wat bochtjes ging maken werd ik behoorlijk misselijk. De landing ging prima en ik kon even bijkomen. Eenmaal terug in het busje werd de misselijkheid mij toch even teveel en had mijn mini ontbijtje zijn weg terug weer gevonden.

Behalve de misselijkheid was het heel gaaf! Vooral de vrije val was geweldig! Heeel tof om een keer gedaan te hebben.

Na de skydive zijn we eerst even een uurtje gaan slapen, later bij het zwembad heb ik nog een uurtje geslapen. Het was verder een rustig dagje, maar wel heel fijn. We hadden al even genoeg kick gehad van die ochtend haha.

Vandaag moesten we uitchecken bij ons motel van de afgelopen 3 dagen. Dat is ook meteen de langste tijd die we op 1 plek hebben doorgebracht tot nu toe. Omdat we pas laat in de avond naar Brisbane vliegen, wilden we nog een dagje strand. We zijn met de bus naar Palm Cove Beach gegaan. Een prachtig strand. Ik had wel al iets gelezen over krokodillen en gevaarlijke kwallen. Toen we bij Palm Cove Beach aankwamen bleek dat je hier niet eens mag zwemmen vanwege de krokodillen en "marine stingers". Erg jammer, maar begrijpelijk. Om toch nog even te kunnen zwemmen zijn we nog naar The Lagoon teruggegaan. Daar konden we dan ook mooi meteen even douchen voor onze vlucht.

We vliegen zo dus terug naar Brisbane waar we dan nog 2 nachtjes in een hotel hebben. Zaterdagochtend vroeg vliegt Alysha alweer naar huis en ga ik dus zelf verder. Ik heb de eerste 2 volgende nachten vast geboekt bij een hostel in Brisbane. Het plan is om in ieder geval tot 4 november hier te blijven.

Ik heb vanaf 4 november namelijk een camper geboekt voor 4 dagen. Het kost me 1 dollar per dag om hem te huren (en benzine uiteraard). De voorwaarde is dat de camper na 4 dagen in Cairns is. Thanks voor de tip mam en pap!

Dus ik ga dan weer terug naar Cairns, maar dan niet met het vliegtuig! Spannend.

Liefs Nathalie

1. Paul Wijnker:
    19 oktober 2018
    Jeemig zou ik ook graag willen maar durf niet...wat gaaf dat je gesprongen hebt. Ben benieuwd hoe het bevalt als je alleen verder gaat. Veeeel avontuur gewenst weer!
  2. Linda:
    19 oktober 2018
    Vind het zo heel stoer van je kanjer, zo knap wat je allemaal doet.❤️
  3. John:
    19 oktober 2018
    Top dat jij dit hebt gedaan maar ben ook blij dat je weer met beide benen op grond staat
  4. Marita Janssen-van Der Keur:
    Brrrrr