Welcome home

4 april 2019 - Purmerend, Nederland

Alweer een tijdje terug dat ik een verhaal geplaatst heb hier, dus het werd weer eens tijd. Ik moet er wel bij zeggen dat het ook meteen het laatste verhaal zal zijn van mijn Australië reis.

Ik heb de laatste periode gewerkt als nanny voor 2 families en in de keuken in een restaurantje in St Kilda. Het werk in de keuken was leuk, maar ik kreeg daar maar weinig uren. Het was dus goed dat ik ook nanny werk had om geld te verdienen. Het werken als nanny was eenvoudig en veelzijdig. Ik ging allemaal leuke dingen met de kids doen en zo zag ik zelf ook nog wat nieuwe plekken van Melbourne.

Op zondag 17 maart zijn we naar de formule 1 race geweest. Het was heel gaaf om te zien hoe groots het opgezet was verschillende races, podia en meet en greets die je kon doen (ik wilde niet in de rij gaan staan haha). Ik was daar natuurlijk als trotse Dutchie om Max aan te moedigen. Het was voor de Australiërs ren grote domper dat de kansen van hun held Ricciardo er vrijwel meteen verkeken waren. Het was een ervaring om nooit te vergeten, jeetje wat gingen die auto's snel haha. Ik heb geprobeerd wat foto's te maken, maar er is er niet eentje die goed scherp is.

Verder hebben we hier nu echt een soort routine, wat ook wel heel fijn is. We gaan regelmatig naar de South Melbourne Market, dat is een super gezellige markt met vlees, groenten, fruit en kleding. Je hebt daar ook hele gezellige plekjes om even koffie te drinken of een biertje te doen. Verder wonen we natuurlijk midden in de drukte, dus het is altijd gezellig om even een rondje te lopen en ergens te gaan zitten. Je hebt ook altijd wel aanspraak met andere mensen dan.

Hoewel ik het hier heerlijk naar mijn zin heb, mis ik thuis ook wel! Ik wil zo graag knuffelen met mijn neefjes en gewoon iedereen weer even zien! Daarom heb ik besloten om eerder naar huis te gaan dan juni en op 2 april stap ik op het vliegtuig. Wesley en Nikita weten er vanaf en halen me op van Schiphol, daarna zal het een verrassing zijn voor iedereen.
Het was de bedoeling dat ik dinsdagmiddag thuis zou komen, maar helaas liep het even anders. Op het vliegveld bleek mijn eerste vlucht 3 uur vertraging te hebben, waardoor ik mn tweede vlucht niet zou gaan redden. De enige optie was om daarom na mijn vlucht van Melbourne naar Qatar (14 uur) een dag en nacht in Qatar te blijven. Qatar Airways heeft toen een hotel met eten en alles erbij geregeld. Wat een luxe manier op deze reis af te sluiten. Een eigen hotelkamer in een 5 sterren hotel in Qatar! Gelukkig konden Wesley en Nikita mooie smoesjes verzinnen om de familie een dagje later te laten komen eten.
In Qatar ben ik met 3 andere Nederlandse backpackers en een Colombiaans meisje op pad geweest. Het was wel gaaf om ale die mooie en nieuwe gebouwen te zien en een andere cultuur te ervaren. Het is een heel streng land met veel regels, maar de mensen zijn super aardig en het eten was heerlijk!

De volgende ochtend moest ik weer vroeg op om mijn vlucht naar Amsterdam te halen, gelukkig verliep alles nu prima.

Na een reis van ruim 6 maanden, weet ik veel hoeveel verschillende slaapplekken, nieuwe vrienden, nieuwe werkervaringen en heeel veel andere gave ervaringen zit mijn reis in Australië erop. Ik moet zeggen dat het mij beter bevallen is dan ik had gedacht. Ik ben ook zeker van plan om nog eens een gave reis te maken en meer van de wereld te zien. Misschien dan niet voor 6 maanden, maar wel met mijn backpack op mijn rug de wereld in gaan! Er is zoveel te zien, doen en leren buiten het leven dat ik gewend was. En deze ervaring heeft mij, voor mijn gevoel een rijker mens gemaakt. Nee, ik ben geen boeddhist geworden die jullie gaat vermoeien met levensspreuken, maar ik ben gewoon heel dankbaar voor deze ervaring en zal Australië zeker gaan missen!

Lieve familie en vrienden, bedankt voor het meelezen en de interesse in mijn blog. Wanneer ik weer een reis ga maken wil ik ook weer een blog bij gaan houden. Dit ik ook voor mij een mooie manier om terug te lezen.

Liefs Nathalie

1. C&C:
    4 april 2019
    Welkom thuis! Mooie verhalen om zo mee te lezen!
  2. Marita Janssen-van Der Keur:
    5 april 2019
    Welkom thuis lieverd. Fijn dat je zo genoten hebt. Wij hebben al je verhalen gelezen en we vonden het heel bijzonder om zo een stukje van jou reis te mogen meemaken. Hopelijk horen wij nog meer. Dikke kus van ons
  3. Olga:
    5 april 2019
    Welkom thuis Nath Wat zal je familie blij zijn dat je er weer bent. Het was een mooi avontuur dat neemt niemand meer af. Iķ heb genoten van je verhalen Heel leuk

Groetjes Olga
  4. Rina top van lachterop:
    6 april 2019
    Fijn dat je het gedaan heb en een mooie ervaring maar ik was heel blij dat ik je nog weer in me armen kon nemen.en dat je weer op nederlandse bodem ben.liefje ik hou van je.oma top van lachterop