Tgor en Melbourne

7 oktober 2018 - Yass, Australië

Wat kun je toch een hoop zien en doen in 3 dagen. We zijn dus na mijn vorige verhaal, The Great Ocean Road afgereden. Het was net of we in een schilderij reden, zo ongelooflijk mooi! We zijn nog gestopt bij Loch Ard Gorge, The Londen Bridge en The twelve apostles. Zo gaaf om zo hoog op de rosten te staan en dat uitzicht te hebben. Toen zijn we doorgereden langs de weg naar Apollo Bay (go team!) Daar kwam het zonnetje eindelijk door, dat maakt het het zelfs nog mooier. Bij Apollo Bay even op het strand gezeten en wat gegeten. Daarna weer doorgereden, over een bergweg. Elke bocht die we weer uitkwamen was prachtig!

We zijn nog even gestopt bij de Kennettriver, daar waren wat mooie vogels ennnnnnn... er zat een koala in de boom! Ennnnn hij was nog wakker ook (best mazzel aangezien ze 20u per dag slapen). Heel leuk om te zien!

We zijn naar onze camping in Torquay gegaan en hebben ons weer opgeladen voor de volgende dag.

Dat is dus zaterdag, we zijn toen naar Melbourne gereden. Een stukje van 1,5 uur ongeveer. Snel de camper neergezet op de camping en richting de stad gegaan met de bus. Melbourne is een hele gezellige stad. Het is gaaf om te zien dat de oude en nieuwe gebouwen zo mooi in elkaar overgaan. We zijn eerst wat gaan drinken, daarna even naar de zoo in de stad gegaan. 's Avonds zijn we wat gaan drinken en eten aan het water. Na het eten weer wat drinken. Nog een groep gezellige Australiërs ontmoet. Dit alles kon heerlijk buiten, omdat het al de hele dag gewoon echt warm was in Melbourne (jeeejj) We zijn daarna met de Uber weer naar de camping gegaan en ik heb heerlijk geslapen. Wat een feestje om wakker te worden en te ontbijten in het zonnetje!

We zijn vandaag een heel eind verder gereden (we gaan even een stuk doorgassen). Het was goed te doen, aangezien we zo'n 550km alleen maar rechtdoor moesten rijden. Op dit moment zijn we is Yass, dat is een klein plaatsje en puur voor overnachting. Het was nog even spannend of we hier konden overnachten, omdat we niks hadden geboekt. Normaal boeken we de avond ervoor vast de camping voor de volgende dag. Net heb ik hier even hardgelopen. Qua conditie was het niet heel wenselijk, maar dat kan ook zijn doodrdat ik nogal afgeleid was door de omgeving (mooi excuus toch?).

Morgen rijden we om Sydney heen naar Newcastle, ben heel benieuwd! We rijden ook voorbij de hoofstad van Australië; Canberra (want daar is precies niks te zien of doen). Het plan is om de komende dagen even flink door te rijden met kleine uitstapjes. Dan zullen we over een paar dagen bij The Gold Coast zijn:)

Liefs Nathalie

Zie foto's !!!

1. Monica Abdulai:
    7 oktober 2018
    Echt super leuk en mooi.
    Ben blij dat je zo aan het genieten bent.
    Wacht vol spanning naar de volgende blok.
  2. Marieke Schilder:
    Zo mooi ej! Eindelijk een zonnetje is ook wel fijn!! Kon lekker meegenieten! 😍
  3. Linda:
    7 oktober 2018
    Wat is het daar prachtig. Zo leuk om je reisblogg te lezen lieverd. Maak maar veel plezier en Geniet maar lekker ❤️
  4. Paul Wijnker:
    7 oktober 2018
    Klinkt allemaal fantastisch, blijf je verbazen en blijg genieten!
  5. Marita Janssen-van Der Keur:
    8 oktober 2018
    Wat een prachtig land, heerlijk genieten meis samen met alisya. Dikke kus
  6. Wesley:
    8 oktober 2018