Koala's

9 oktober 2018 - Seelands, Australië

De avond in Yass was rustig, we reden de volgende dag ook al om 7u weg, dus dat was wel fijn. We zijn maandag naar Newcastle gereden om daar in de middag te zijn. Helaas waren er geen campings in de buurt waar wij konden staan, dus moesten we in de middag weer doorrijden. We zijn naar Forster gereden om daar te overnachten.

Newcastle was een leuk stadje met een prachtig strand, maar het weer was drama. Het regende en dat maakt alles toch minder dan. We zijn na een korte stop daar snel naar Forster gereden (2 uur rijden). Wonderbaarlijk genoeg werd het weer steeds mooier en eenmaal in Forster was het volle zon (thank god was er geen camping in Newcastle!!).

Als je dan met je camper uitzicht hebt op een meer is je dag weer helemaal goed. We hebben in de middag even lekker niks gedaan. Dat was super fijn, omdat we toch wel veel aan het verplaatsen en ontdekken zijn. In de avond heerlijk 'à la campinglife' gekookt. Wat ook heel fijn is, is dat er eindelijk geen wind in de avond was. We konden tot laat lekker buiten zitten.

Op dinsdag zijn we, na een uitgebreid ontbijtje, weer opweg gegaan. Eerst gingen we langs een koalahospital in Port Macquarie. Je kunt daar gratis naar binnen, maar ze vragen daar wel om donaties om de koala's te kunnen blijven helpen. Het was mooi om te zien dat die mensen zich zo inzetten voor die dieren. Alle koala's zaten daar, omdat ze het in het wild niet zouden redden. Het streven van dit hospital is dat ze uiteindelijk weer de natuur ingaan. Alysha en ik hebben allebei een tshirt gekocht om zo een kleine bijdrage te leveren. Het was dat of een wilde koala adopteren haha.

Daarna was het nog een ritje van 3,5 uur naar Seelands, waar onze volgende camping is. Op dit moment dus in Seelands, er is niet veel te beleven. Wifi doet het tot 18.00 uur dus vanavond met een boek voor de camper. Het is daarom wel heel fijn dat het weer top is en ik straks misschien zelfs een duik kan nemen!

Morgen rijden we naar Byron Bay. We zitten al bijna aan het einde van onze route. We hebben dus ruim een week de tijd om het laatste, prachtige stukje te doen. Hopelijk blijft het weer zo en kunnen we lekker wat dagen op het strand gaan genieten:)

Liefs Nathalie

1. Wesley:
    9 oktober 2018
    leuk om te lezen! ziet er prachtig uit! had wel een foto met dat t-shirt verwacht van jullie.
  2. Linda:
    9 oktober 2018
    Heel erg leuk weer lieverd❤️, maar ik sluit me bij W.G. wijnker aan...ik ben ook benieuwd naar foto van jullie met dat t-shirt. Veel plezier weer saampjes 😘
  3. Erick:
    9 oktober 2018
    We genieten van je verhalen .
    Leuk om het via deze kant mee te maken .
  4. Marita Janssen-van Der Keur:
    9 oktober 2018
    Wat fijn dat wij zo kunnen meegenieten van je reis, de prachtige foto’s maken het plaatje compleet. Geniet geniet😘
  5. Nikita:
    9 oktober 2018
    Nat! Je had een wilde Koala moeten adopteren voor Finn 😉 een echte Koko!
    Wat gaat de tijd snel he! Nog even genieten gezellig met Alysha en dan gaat het grote avontuur in je up beginnen. Doe voorzichtig & veel plezier!
  6. Olga:
    9 oktober 2018
    Wat een avontuur weer Ben zo blij dat je dit samen met Alysha doet. En wat een mooie foto's Ik verheug me op de volgende blogs