Great ocean road!

4 oktober 2018 - Peterborough, Australië

Slapen in de camper gaat eigenlijk best prima, het is natuurlijk niet de boxspring van thuis,maar wel prima dus. Ik was vroeg wakker, maar met dat uitzicht is dat geen straf, maar juist een cadeautje!

Snel even de was gedaan, heerlijk ontbeten en weer doorgereden langs de kust. We zijn naar Jacks Point geweest. Daar kun je pelikanen spotten. Helaas geen pelikanen, maar wel een prachtig uitzicht. Toen we daarna weer de weg op gingen zagen we zo'n 200 meter voor ons een kangeroe over de weg springen, hoe gaaf! Dat was wel fijn om te zien, aangezien ik dacht dat er geen levenden meer zouden zijn (12 dode gezien!).

Verder is het heerlijk om door Australië te rijden. Je ziet continu mooie uitzichten en veel dieren; schapen, koeien, emoes, lama's en dromedarissen.

We zijn verder gereden naar Robe en zijn daar ook gaan overnachten. Het was best koud helaas. Te koud om naast onze camper te gaan eten. We zijn lekker in het stadje wat gaan eten (geen straf hoor).

Donderdag hadden we een hele rit voor de boeg: 350 km richting The great ocean road. Na een prima nacht gingen we op pad. De route was niet heel interessant, veel bossen en hobbelige wegen. Na een paar uur rijden kwamen we eindelijk bij The great ocean road. Vanaf de aito was het al prachtig om te zien, dus zijn we meteen bij een aantal plekken eruit gegaan om te kijken. Eerst zijn we bij Bay of Islands uitgestapt, daarna bij Bay of Martirs en als laatste bij The Grotto. Alledrie de plekken waren werkelijk prachtig! Helaas was het nog wel bewolkt en stond er een koud windje. Ondaks dat heb ik gelukkig wat mooie foto's kunnen maken (zie foto's). Daarna zijn we in Port Campbell wat gaan drinken en eten en zijn we nasr onze camping gegaan. Dit is nu de 3e camping, tot nu toe is het allemaal super schoon en netjes! Heel fijn:)

Morgen gaan we weer verder The gr eat ocean roaf af, ik ben heel benieuwd. Volgens het weerbericht komt er ook een zonnetje door, dat zou het plaatje echt helemaal afmaken.

Liefs Nathalie

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Linda:
    4 oktober 2018
    Leuk allemaal hoor, kijk weer uit naar het volgende reisverslag lieverds❤️❤️
  2. Paul Wijnker:
    4 oktober 2018
    Wat een mooie kust. Zonnetje er nog bij en het is helemaal top! Mooie reis weer morgen.
  3. Marita Janssen-van Der Keur:
    4 oktober 2018
    Prachtige foto’s ik kijk weer uit naar je volgende verslag dikke kus
  4. Hanneke en Jan Kees:
    Hoi Ladies,
    Wat een prachtige reis maken jullie in zo’n mooi en reusachtig land.
    Geniet er van,
    Groetjes Hanneke en Jan Kees
  5. C&C:
    Mooie plaatjes!!!
  6. Rina top van lachterop:
    5 oktober 2018
    Prachtig schat en wat een avontuur. Oma.
  7. Olga:
    5 oktober 2018
    Wat een mooie foto's! Daar hoort eigenlijk een zonnetje bij maar die komt vast nog wel Ik ben blij dat alles goed gaat, ook met de campings en het links rijden!
    Veel plezier nog,