Snorkelen

6 november 2018 - Airlie Beach, Australië

Zondagmorgen vroeg de camper opgehaald, een prima Apollo Hitop camper. Daarna meteen op pad gegaan omdat de eerste dag al een flink stuk rijden was. We zijn naar Yeppoon gereden om daar te overnachten. We kwamen na 1800 uur aan dus dat was wel spannend. Je mag hier eigenlijk niet na 1800 uur rijden van verhuurbedrijven vanwege de kangeroos op de weg.

De volgende ochtend op tijd op, snel ontbijtje op het strand en doorgereden naar Airlie Beach. Airlie beach is een prachtig kustplaatsje waarvanuit je allemaal mooie boottochten kunt maken. Ook hier is weer zo'n mooie Lagoon omdat je niet in de zee mag zwemmen. Daar ben ik eerst even heengegaan. In de avond lekker een pizza gegeten rn op tijd naar bed.

Vanochtend stond een boottochtje naar Whitehavenbeach gepland. Wauw was was dat gaaf en mooi! Het is net een paradijs. Terwijl ik even in mn eentje ging snorkelen daar zag ik al 2 stingrays!

Daarna ging de boot verder naar 2 plekken om te snorkelen. Tijdens het snorkelen moest je een pak aan zodat je niet gestoken kan worden door de kwallen. Er is hier een hele kleine (bijna onzichtbare) kwal die levensgevaarlijk is. Daarnaast zijn ze het meest actief in november, dus dat pak was een prima idee! Trouwens, de dag voordat deze boottocht was, was er nog een sharkattack geweest op ongeveer dezelfde plek. Het leek mij wel gaaf om een haai te zien, maar die was er niet..

Wel waren er heeeeel veel vissen, kleine mooie visjes en grote (toch wel lelijke) vissen. Ze zwommen super dichtbij en was echt heel erg gaaf! Zie filmpje!

Morgen rijden we door naar Cairns, dat is een heel eind dus wordt een lange dag.

Vrijdag ga ik dan beginnen bij mn nieuwe werk op de cattle farm haha. Ik vind het wel een beetje spannend, maar ben vooral heel benieuwd hoe het gaat! Ik zal jullie in de volgende blog daar zeker over vertellen.

Liefs Nathalie

1. Paul Wijnker:
    6 november 2018
    Wat een blauw water, echt tropisch.
    Mooie bussie hoor!
    Op naar het koeienmelken!!
  2. Monica Abdulai:
    Wat mooi zeg
    Geniet er maar lekker van xx
  3. Linda:
    6 november 2018
    Wow, wat een mooie foto’s weer. Ik ben blij dat je geen haai zag😂 Geniet maar lekker kanjer. Liefs ❤️