Byron

1 november 2018 - Brisbane, Australië

Na een paar dagen in Brisbane (fantastische stad met fantastische mensen), besloot ik toch naar Byron bay te gaan voor een paar dagen. Ik heb op donderdag de bus gepakt en ben tot zondag in een hostel gebleven. Byron bay is, zoals eerder al verteld, een super gezellig surfersdorpje met prachtige stranden.

Ik ben heerlijk naar het strand gegaan en heb gezellige avondjes uit gehad met mensen uit het hostel. Op zondag ben ik naar een ander hostel gegaan om te gaan surfen. Het hostel waar ik toen was, was een echt hippieplek. Allemaal mensen die wakker worden in dezelfde kleren die ze die dag ervoor al aanhadden.. en dan ook nog daarmee de nieuwe dag beginnen. Overal waren mensen muziek aan het maken op de meest bijzondere instrumenten. De mensen die geen muziek maakten,  waren een boek aan het schrijven, aan het schilderen of een trui aan het breien.

Omdat dit hostel net buiten de stad ligt, leek het soms net een dierentuin. Overal waren bush turkeys (grote lelijke vogels) en leguanen (ongeveer om de 10 meter wel 1).

Maandag heb ik voor het eerst gesurfd. Het begon erg goed en leuk, maar (story of my life) mijn schouder ging helaas na een tijdje uit de kom. Helaas heb ik daardoor niet meer kunnen surfen. Ik besloot om daarom dinsdag weer terug te gaan naar Brisbane. Ik moest sowieso terug omdat ik wat spullen heb liggen bij een vriendin daar en omdat ik daar zondag de campervan op moest halen.

Op woensdag ben ik naar de Australian Zoo geweest met een Volendammer (ja die reizen ook!). Dat schijnt de grootste te zijn in Australië. Het was een mooi groot opgezet park. Het leuke van dat park was dat er gebieden waren waar de koala's en kangeroo's los liepen en je ze ook kon aaien of voeren.

Vandaag was ik even op pad met Joke en Erick. Was even leuk om ervaringen uit te wisselen en natuurlijk wat spulletjes te krijgen van thuis. En nog bedankt voor de tip van de camper!

Vandaag heb ik ook een baantje gekregen op een cattle farm in Bowen. Ik heb in Byron Bay een jongen uit Noorwegen gesproken die daar ging werken en later vroeg hij of ik daar ook wilde werken. Ze zochten daar nog mensen. Ik zal daar waarschijnlijk volgende week vrijdag beginnen, spannend!

Liefs Nathalie

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marieke Schilder:
    1 november 2018
    Super leuk! Ben echt benieuwd naar de foto’s op de farm! 😂
  2. Linda:
    2 november 2018
    Super leuk om te lezen kanjer😇 ben benieuwd hoe je het boerenleven in Australië vindt. Veel plezier ❤️
  3. Paul Wijnker:
    3 november 2018
    Leuk om je zo te blijven volgen! Ben wel erg benieuwd naar je aanstaande farmleven. Blijf genieten!!