Laatste periode werken

13 december 2018 - Mount Wyatt, Australië

In mijn vorige blog was ik geëindigd met het kalfje die op sterven lag. Helaas was hij later die dag toch echt overleden. We hebben hem weggesleept naar een afgelegen plekje, zodat we hem niet kunnen ruiken in de yard. Eigenlijk hadden we heb meteen dood moeten maken toen we zagen dat ie het niet zou gaan redden . Maar ik kan dat gewoon niet, misschien is dat heel egoïstisch, maar daar kan ik gewoon niks aan doen.

Helaas was er ook een ander kalfje die het niet gered heeft in de yard. Hij viel al steeds om tijdens het eten, ik heb hem meerdere dagen steeds overeind geholpen. Na een aantal dagen kon hij echt niet meer opstaan helaas. Het was zo hartverwarmend om te zien dat het andere kleine kalfje bij hem ging liggen. Alle koeien daar zijn best al groot. En die twee kleintjes lagen zo schattig bij elkaar, maar eentje daarvan was helaas stervende.

Verder verloopt alles op de boerderij prima. Ik doe nu veel pompen in mn eentje, vaak met de quad of de Ute.

We hebben nog even boodschappen kunnen doen voor de laatste periode, dus alles gaat lekker!

Oja, over de dieren! Ik heb hier dus 's nachts wat varkens rond zien en horen lopen in de tuin. Maar dit zijn geen varkens die je graag tegen wilt komen, want ze zijn best gevaarlijk. Ook zat er gister een hele mooie uil in de boom bij mijn huisje, prachtig! De kikkers blijven maar komen in de badkamer. Ik sporl de wc ook altijd even een keer door voor ik zelf ga. Ongeveer de helft van de keren spoel ik dan 1 of 2 kikkers door. Ook beginnen er muggen te komen en dat is wel echt vervelend! Ik zit onder de muggenbulten en heb helaas niks dat ik ertegen kan doen.

Ik heb trouwens besloten dat ik voor kerst weer naar Airlie Beach ga. Ik ben daar 1 dag geweest en moest toen helaas weer snel verder. Nu ga ik voor ruim een week heen, waarschijnlijk ook voor oud en nieuw! Hoewel ik het leven hier op de boerderij nog steeds heerlijk vind, kijk ik er ook wel naar uit om naar Airlie Beach te gaan! Daarna ga ik niet meer terug naar deze boerderij, tijd voor nieuwe avonturen dan.

Op 20 december zal ik die kant op gaan, dus dan houdt het boerenleven op. Dat betekent nog 1 weekje werken hier.  Nu alleen hopen dat ik dan ook echt weg kan. Er is de laatste 2 dagen heeeel veel regen gevallen. Veel wegen zijn te blubberig of gewoon overstroomd. Als het zo door gaat wordt het nog spannend of er überhaupt een auto naar of van de boerderij kan rijden.

Ik ben op dit moment 75 dagen van huis weg en op sommige dagen mis ik het best hoor. Helemaal nu ik foto's krijg van mijn nieuwe neefje Mats en hem dan samen met Finn zie. Wat zou ik graag even met ze willen knuffelen! Ik ben supertrots op Stuw en Rosan en natuurlijk op kleine Mats!

Liefs Nathalie

1. Rina top van lachterop:
    13 december 2018
    Ja schat wij missen jou ook hoor maar je gaat weer verder met je avontuur.dat is ook wel weer goed dat je niet in het zelfde weer blijf hangen.ik hou heel veel van je en je blijf altijd mij meisje
    .let goed op je zelf.
  2. C&C:
    14 december 2018
    Wat een heerlijk vooruitzicht voor tijdens kerst en voor nu nog maximaal genieten!!
  3. Nikita:
    14 december 2018
    75 dagen pas?! Ik heb het idee dat ik je al heeeeeel lang niet gezien heb 😕
    Veel plezier!
    We missen je xxx
  4. Wesley:
    16 december 2018
    😎😎😎😎 leuk om weer een stukje te lezen met alles wat je aan het doen bent! Dikke kus van je grote Broer!
    😘