Eerste dagen

30 september 2018 - Potts Point, Australië

De reis is nu dan echt begonnen! Na 2 hele drukke dagen heb ik nu even de tijd genomen voor mijn blog. Ik vind het zelf ook een fijne manier om nog even terug te kijken op de afgelopen dagen.

Vrijdagmiddag was het dan zover. Ik ging naar Schiphol. Mijn ouders, oma, Stuart en Rosanne en Mark waren mee om uit te zwaaien. Het was toch best emotioneel, een halfjaar is dan ineens best lang! Eenmal afscheid genomen ging ik samen met Alysha door de douane en dan echt samen op pad. Onze eerste vlucht was naar Hong Kong (duur: 12 uur). Op Hong Kong moesten we 3 uurtjes wachten voor onze vlucht naar Sydney (duur: 9 uur). Tijdens deze vlucht hebben we al heel wat tips verzameld van een Australisch meisje, top!

Een hele wereldreis, maar alles ging heel soepel. We kwamen in Sydney aan om half 9 in de avond en wilden maar 1 ding: slapen! We waren gesloopt. Met de Uber gingen we naar ons hostel. Beiden zijn we wat dat betreft niks gewend, dus er was een kleine cultuurshock. Alles is heel functioneel, vooral functioneel haha (laten we het daar maar op houden;))

Na een wat gebroken nacht door de jetlag zijn we Sydney ingegaan. Wat een gave stad! De stad heeft echt alles. We zijn met de trein naar het centrum gegaan. Eerst naar het aquarium, opzich wel leuk, maar best oude bende verder. We waren echte toeristen, maar besloten toch om de geposeerde foto's met nepachtegrond (pinguins en haaien) niet te kopen. We hebben heerlijk geluncht aan de haven en zijn daarna naar het opera house gegaan. Heel leuk om dat eens in het echt te zien.

Tussendoor genoten van de parkjes en het mooie weer. De zon gaat hier nu rond 18.00 al onder, dus het koelde wel snel af.

Sydney was top, maar ook mede dankzij de mensen hier. Iedereen is super vriendelijk en veel mensen zijn altijd in voor een praatje.

Nu (20.30 uur) zijn we in ons hostel terug. We vliegen morgenochtend vroeg naar Adelaide om daar 1 nachtje te blijven. Dinsdag halen we onze camper op en gaan we lekker touren:)

Zie foto's voor wat plaatjes van het mooie Sydney (en van ons).